maanantai 19. marraskuuta 2012

Indiedays Inspirationia juhlimassa


Perjantaina 16.11.2012 juhlittiin Indiedays Inspiration -sivustoa Helsingissä ravintola Adamsissa. Sain kutsun koska olen Inspiration-bloggaaja. Tittelini puolesta minun kuulunee olla inspiroiva heppu. :) Sanon siis muutaman sanan huokeasta juhlalookistani, itse pirskeistä ja kutkuttavasta yökortteeristani. 

Jos joku miettii mikä tuo valkoinen lätkä on vyössäni niin siinä lukee mitä blogia kirjoitan.  En minä mikään stara ole, jonka tunnistaisi jo pärstästä. :)

Juhlalookki

Juhlalookkini kevensi lompsaani yhden vetoketjun verran.

Hiukset: Tunnustan että kampaus oli jotain muuta kuin mitä olin alunperin suunnitellut. Pistin foliot päähän yöksi ja tavoitteena oli siksak-kiharat. Pitkä tarina lyhyesti: Jouduin sään armoille ennen kuin pääsin viimeistelemään kiinnityksen ja siksakit lerpsahtivat. Volyymia ja pientä mutkaa kuitenkin jäi ja suihkin lakalla hiuksiini lisää möyheyttä. Eli ei se niin vakavaa ole jos vähän mokaa, aina voi siirtyä b-suunnitelmaan.

Hiuskoriste: Oma suunnittelema ja tekemä, materiaalina lähinnä kierrätysnahka. Olen viime vuosina ostanut muutaman euron käytettyjä nahkatakkeja kirppareilta ja purkanut ne paloiksi. Eli nahkaa löytyy kaapista ihan kiitettävästi.

Mekko: Oma suunnittelema ja tekemä, materiaalina kierrätysnahka ja vuorikangas. Vielä juhla-aamuna koltusta puuttui kahdeksan nahkaneliötä, vetskari, takasauma, olkasaumat sekä pääntien ja hihansuiden kanttaukset. 

Mekko oli kyllä kunnianhimoinen projekti. Juhlakutsu tuli muutamaa viikkoa ennen h-hetkeä, enkä voinut heti aloittaa koltun tekemistä. Olen tehnyt vaatteita vähän ja nahan ompelukokemusta minulla oli nirkoisesti. Ja minulla oli rajatut tunnit käytössä teollisuusompelukone. Rajoitteista huolimatta kiritin itseäni tekemään jotain nättiä ja mielestäni onnistuin. Niin ja jos viime tippaa ei olisi niin paljon jäisi tekemättä. :)

Vyö: Tekemäni mukaeltu kopio omistamastani ostovyöstä, materiaalina kierrätysnahka + sisäemmeet.

Sukkikset: Vaatekaapista löytyi.

Kengät: Ostin vuosikaudet sitten Miamista, laatu ja ajanhammasta kestävä muotoilu rulettavat.

Rannekkeet: Piikkirannekkeet ostin vuosia sitten torilta, antavat mielestäni kivasti särmää. Nahkarannekkeen suunnittelin ja tein kierrätysnahasta.

Korut: Lapponialta Gondan naamio -sormus ja Mira-korvikset. Hopeinen kaulakoru ja rannekoru ostettu ikuisuus sitten Israelista.

Meikki: Viimeksi olen ostanut uusia meikkejä maaliskuussa. Koitan aina saada meikin suureksi osaksi näyttämään siltä kuin kyseessä olisi luontainen kauneus, eikä pakkeli.

Kynsilakka: Ainut värillinen minkä tällä hetkellä omistan, Lumenea tarjouksesta.



Tässä esiintyy Fuse.

Pirskeet

Veljeni joutui perumaan tulonsa juhliin, mutta onneksi hesalainen tyttökamuni pääsi iltani iloksi lyhyellä varoajalla. Oli kiva mennä erityisiin kekkereihin, kun aikas harvoin olen viime vuosina päässyt mihinkään kun olen ollut sairasteleva köyhäpetteri. Annan erityismaininnan todella namikkaille coctail-herkuille, joita pyydystin ohi lipuvilta tarjottimilta parhaani mukaan. :)

Vastaus on ei, kuvan pehmoeläin ei ole minun. Se oli sellainen maksullinen elikko, jonka sai lunastaa omaksi.

Yökortteeri

En voi uskoa, mutta yövyin Glo Hotel Artissa. En halunnut vaivata Hesan sukulaisia tai frenduja, kun en ole noin muutoin ollut kauheasti tekemisissä. Säästin kun pääsin ystäväperheen kyydissä Hesaan juhlapäivänä. Säästin kun en valuttanut juhlalookkiini varoja vetskaria enempää. Tuumin että jos majoitun jossain halpispurtelossa kaupungin laidalla, että menisihän siihen yölliseen taksimatkaankin mania. Ja lisäksi löysin netistä tarjouksen. Mietin että miten mukavaa majoittua lyhyen kävelymatkan päässä juhla-areenalta. Lisäksi minulla oli seuraavana päivänä sukulaisen taidenäyttelyn avajaiset keskustassa. Joten pitkällisen analysoinnin jälkeen soin itselleni vähän luksusta. 

Haluaisin vielä jakaa yhden asian. Kun katsotte hotellihuoneen kuvaa niin näette sängyn laidan takana lasiseinän. Se on kerta kaikkiaan läpinäkyvä suihkutilan seinä! Wou! Jos minulla olisi poikaystävä, niin pistäisin sen suihkuvitriiniin ja ihastelisin näkymää. ;) Ou jee!

2 kommenttia:

  1. Yövyin Glossa miesystävän kanssa joulukuussa. Tuo seinä tuotti iloa molemmille - Oli kiinnostavaa näkymää tarjolla :) Loistava idea!

    VastaaPoista
  2. Kuulostaa erittäin onnistuneelta hotellikokemukselta, hyvä hyvä! :)

    VastaaPoista