torstai 17. heinäkuuta 2014

Ruokasoodashampoo kokeilussa

Tuoreissa postauksissani olen kertonut millaista on ollut pestä hiukset hunajavedellä. En ollut ihan tyytyväinen tuloksiin kolmen pesukerran jäljiltä, eikä minulla ollut malttia antaa hunajashampoolle lisäaikaa tehdä minuun vaikutus. Niinpä siirryin testailemaan ruokasoodan käyttöä hiusten puhdistuksessa.

Viiden päivän aikana olen pessyt hiukset kolmasti ruokasoodan ja veden seoksella. Hiukset näyttävät puhtailta ja runsaammilta kuin normipesun jäljiltä. Yleensä niin silkkinen tukkani tuntuu melko karhealta. Sitä on helppo laittaa, koska se ei ole liukas. Mainittakoon myös etten ole käyttänyt minkäänlaisia hoitoaineita, joita en kyllä muutenkaan joka pesun yhteydessä käytä. Aion muuten tuonnempana testata omenaviinietikan käytön hoitoaineena.

Olen jo sillain vakuuttunut ruokasoodan pesutehosta, että ostin 900:n gramman pätikän sitä. Olen miettinyt, että testailen vielä muitakin kemikaalittomia hiuspesumahdollisuuksia. Olen myös kiinnostunut testaamaan millainen kokemus palashampoo on.

Ruokasoodashampoo

2 rkl ruokasoodaa
5dl vettä
(riittää pitkiin hiuksiin)

1. Kastele hiukset. Painele isoimmat vedet pois.
2. Ota viiden desin mitta, johon olet laittanut 2 rkl ruokasoodaa. Kaada hanasta haalean lämmintä vettä mitta täyteen. Sekoita.
3. Kaada seos hiusten päälle. Seos leviää helposti kaikkialle tukkaan.
4. Hiero kevyesti päänahkaa ja hiuksia eli älä hankaa.
5. Huuhtele.

Mainittakoon vielä, että pesun jälkeinen kostea tukka ei tunnu käteen kovin puhtaalta. Kuitenkin kuivana hiukset näyttävät puhtailta.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti